acasă
despre noi
ediţia curentă
ediţii anterioare
abonament
publicitate
contact
    Propuneţi-ne
    un subiect de articol!
    Doriţi să primiţi
    gratuit Revista
    AfaceriLemn.ro?
    Click aici pentru a ne
    trimite un comunicat
    de presă
    Informaţii suplimentare
    puteţi găsi şi pe bursa
    de afaceri pentru
    industria lemnului
    Accesaţi acum
    cea mai mare bază de date
    de cereri şi oferte de lemn
    şi produse din lemn
    Cele mai importante
    companii din industria
    lemnului din întreaga lume
Abonare la Newsletter

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

    Marketing

Despre Marketing cu Sortilemn

Ce face ca societatea Sortilemn să fie un producător pe care să te poţi baza? O continuă dorinţă de a-şi îmbunătăţi eficienţa prin noi metode de producţie, folosindu-se de o tehnologie inovatoare şi o promovare de produse de calitate la preţuri competitive. Ce face ca totul să fie posibil?

Compania Sortilemn pune accent nu doar pe produsul în sine, ci şi pe condiţiile de muncă, protecţia mediului înconjurător şi calitate. Toate aceste aspecte sunt asigurate de echipamente şi utilaje moderne prevăzute cu sisteme de ventilaţie, tot rumeguşul fiind ventilat printr-un circuit închis direct la centrala de încălzire. De asemenea, începând cu anul 2003, s-a implementat ISO 9001 pentru controlul calităţii.
Profilul societăţii Sortilemn este producerea unei game variate de mobilier din elemente mulate, scaune din lemn masiv, cât şi componente mulate de genul spătare, şezuturi şi scoici. Produsele sunt combinate cu elemente de tapiţerie şi parte metalică.
Mihai MELNIC este Director al Departamentului de Sales & Marketing al companiei Sortilemn. L-am rugat să devină astfel, profesorul nostru de marketing în industria lemnului, respectiv a mobilei.
Iată răspunsurile sale:

Revista AfaceriLemn.ro: De când lucraţi în cadrul companiei?
Mihai MELNIC: M-am alăturat echipei Sortilemn în anul 2009; deşi nu a trecut mult timp de atunci, pot spune că mă simt “ca acasă”.
Revista AFL.ro: Încă de la început în cadrul Departamentului de Marketing?
M. MELNIC: Da, experienţa acumulată de-a lungul timpului în acest domeniu m-a recomandat către acest departament.
Revista AFL.ro: O definiţie simplă a marketing-ului se traduce prin politici agresive de vânzări şi reclamă a produselor/serviciilor. Este suficient?
M. MELNIC: Nu este suficient. Nu întodeauna o politică agresivă de marketing reuşeşte să obţină efectul scontat. În general, Sortilemn îşi adaptează politica de marketing la specificul pieţei pe care acţionează.
Revista AFL.ro: Este important marketing-ul pentru o companie din industria lemnului?
M. MELNIC: Da, cu siguranţă. Este un instrument esenţial in consolidarea si dezvoltarea afacerii.
Revista AFL.ro: Firma de succes de astăzi, din orice domeniu, nu se mai consideră ca un ansamblu de departamente, ci ca un sistem unitar, menit să asigure derularea proceselor interne ale afacerii. Este împărtăşită această idee de către firma pe care o reprezentaţi?
M. MELNIC: Da, Sortilemn consideră important ca acest sistem să fie pe deplin funcţional, cu focus permanent atât pe procesele din interiorul companiei, cât şi din afara acesteia.
Revista AFL.ro: Unul dintre rolurile pe care procesul de marketing trebuie, sau ar trebui să îl îndeplinească, este acela de a crea o cultură specifică, în care toţi membrii organizaţiei să aibă conştiinţa produsului, a poziţionării sale pe piaţă. Cum aţi reuşit să creaţi cultura specifică companiei dvs. şi cum aţi adus-o în mintea angajaţilor?
M. MELNIC: Cultura companiei, valorile acesteia sunt una dintre priorităţile echipei manageriale a Sortilemn. Succesul vine dintr-o echipă sudată, care împărtăşeşte, crede şi se îndreaptă către aceleaşi obiective, având în comun aceleaşi valori.
Procesul de creare a unei culture specifice este o activitate constantă şi are loc în mod permanent în background-ul activităţilor de zi cu zi, dar şi prin intermediul activităţilor de training şi teambuilding-urilor organizate de companie.
Revista AFL.ro: Care sunt clienţii companiei? Cât de bine îşi cunoaşte compania dvs. clienţii?
M. MELNIC: Sortilemn activează preponderant pe piaţa europeană, având clienţi în ţări precum: Suedia, Norvegia, Germania, Danemarca etc. Compania noastră îşi cunoaşte foarte bine clienţii. Considerăm calitatea relaţiei furnizor – client ca fiind un ingredient esenţial în reţeta de succes a unei companii care activează în industria mobilei (şi nu numai).
Revista AFL.ro: Care sunt valorile companiei?
M. MELNIC: Calitate, creativitate, excelenţă profesională.
Revista AFL.ro: Aveţi o politică de marketing la nivel naţional şi alta la nivel internaţional?
M. MELNIC: Da, politica de marketing a Sortilemn este personalizată în funcţie de piaţa căreia se adresează, având în vedere specificul acesteia.
Revista AFL.ro: Cum gestionaţi bugetul de marketing? Cât la sută înseamnă promovare? Ce canale de promovare folosiţi, în principal?
M. MELNIC: Cea mai mare parte a bugetului de marketing este alocată pentru promovarea companiei la târgurile şi expoziţiile de profil, interne şi internaţionale. Începând din acest an, o pondere însemnată va avea şi canalul online.
Revista AFL.ro: Cum definiţi succesul Sortilemn?
M. MELNIC: Succesul companiei Sortilemn se datorează, în primul rând, orientării către client şi nevoile acestuia. Suntem o companie adaptabilă, cu o atitudine proactivă, cu un focus permanent pe calitate şi cu atenţie deosebită pentru investiţii constante în tehnologii şi echipamente performante. Anual, în producţie se consumă 40.000m de placaj, aceasta fiind asigurată de uscătoare de cherestea şi furnir, bazine de tratament buştean. Cu ajutorul utilajelor performante CMC, prese de înaltă frecvenţă şi experienţa angajaţilor, Sortilemn oferă creativitate, angajament şi loialitate pentru clienţii săi. Conducerea Sortilemn investeşte mereu în tehnologia performantă care să fie adecvată la cerinţele pieţei şi normelor europene.
Revista AFL.ro: Ce obiective v-aţi stabilit pentru 2010 - 2011?
M. MELNIC: Extinderea portofoliului de clienţi atât la nivel extern, cât şi intern.
Revista AFL.ro: Care consideraţi că vor fi provocările industriei lemnului pentru acest an?
M. MELNIC: Păstrarea şi extinderea portofoliului de clienţi, abordarea de pieţe noi, optimizarea costurilor companiei, adaptarea strategiei de marketing şi vânzări la noile condiţii ale pieţei.

Deci, ce am învăţat din răspunsurile lui Mihai MELNIC?
Că marketing-ul este un instrument de neînlocuit din dezvoltarea unei companii.
Că rolul său devine esenţial atunci când doreşti să duci o companie ca Sortilemn pe culmile succesului.
Că politica de marketing se adaptează în funcţie de specificul pieţei pe care acţionezi, iar compania se adaptează, implicit, în functie de cerere. Că oamenii care stau în spatele companiei sunt cei care impun profesionalismul Sortilemn.
Că Sortilemn transpune acest professionalism în produsele de calitate pe care le comercializează.
Că principii precum “Calitate, creativitate şi excelenţă profesională” devin piatra de temelie a oricărei afaceri care se doreşte de succes, în zilele noastre.

Sortilemn activează în industria mobilei încă din anul 1961, impunând noi standarde de calitate şi aducând mereu ceva nou acestei ramuri a industriei lemnului. Cu Mihai MELNIC la conducerea Departamentului de Sales & Marketing suntem siguri că Sortilemn nu va putea merge decât inainte!

   Comentează acest articol!
    Companie
    Nume
    Email
Verificare anti-robot 
   Vezi toate comentariile la acest articol!